SPRK: Dabasgāzes piegādes kvalitāte Latvijā ir stabila

Print
Dabasgāze

Pandēmijas ierobežojumu laikā sūdzību skaits par AS “Gaso” pakalpojumiem pieaudzis par 18,6%. 84% gadījumu sūdzības saņemtas par dabasgāzes piegādes pārtraukumiem. Tomēr kopumā Latvijā novērots īsāks plānoto atslēguma ilgums nekā Lietuvā. Kāda bija dabasgāzes piegādes pakalpojuma kvalitāte Latvijā 2020. gadā?

Kopējais sūdzību skaits par AS “Gaso” sniegtajiem pakalpojumiem pieaudzis 18,6%. Visbiežāk lietotāji bijuši neapmierināti ar dabasgāzes piegādes pārtraukumiem, par ko saņemtas 337 sūdzības jeb 84% no kopējā sūdzību skaita. Kopumā uz visām sūdzībām AS “Gaso” sniegusi atbildes atbilstoši Ministru kabineta noteikumos minētajā termiņā – 15 dienu laikā.

Pagājušajā gadā plānoto dabasgāzes piegādes pārtraukumu skaits samazinājies par 31%. Pērn vidēji vienam Latvijas dabasgāzes lietotājam plānotais dabasgāzes atslēgums bija īsāks nekā 2019. gadā, un tas ilga 20 minūtes, bet neplānots dabasgāzes pārtraukums bija nepilnu minūti.

Latvijā bijis īsāks atslēguma ilgums, salīdzinot ar plānoto dabasgāzes atslēgumu ilgumu uz vienu lietotāju Lietuvā.

Attiecībā uz jaunu pieslēgumu izveidi, pagājušajā gadā AS “Gaso” saņēmusi kopumā 3784 pieteikumus dabasgāzes pieslēguma ierīkošanai, kas ir par 6,7% mazāk nekā 2019. gadā. 90% gadījumu pieteikumi izskatīti operatīvi – AS “Gaso” ir sniegusi atbildi lietotājam 15 dienu laikā.

Lai ierīkotu dabasgāzes pieslēgumu ar atļauto slodzi līdz 6m3/h, lietotāji vidēji pērn samaksāja 3207 EUR, kas, salīdzinot ar 2019. gadu, ir par 50 EUR (jeb 1.6%) vairāk. Šādus pieslēgumus tipiski šobrīd izvēlas tie lietotāji, kam dabasgāze nepieciešama apkures lietošanai privātmājā. Izmaksu pieaugums lielā mērā saistīts ar pandēmijas laikā esošajiem ierobežojumiem, kuru rezultātā cita starpā būtiski pieaugušas materiālu izmaksas.

Plašāk ar dabasgāzes apgādes pakalpojumu kvalitātes rādītājiem var iepazīties SPRK infografikā.

Dabasgāzes sadales sistēmas pakalpojumu Latvijā nodrošina sistēmas operators AS “Gaso”. SPRK katru gadu novērtē AS “Gaso” sniegto dabasgāzes sadales pakalpojuma kvalitāti un apkalpošanas kvalitāti.