Mobilo internetu patērējam vairāk, zvanu skaits mobilā tīklā aug; kas mainījies telekomunikāciju nozarē?

Drukāt
Elektroniskie sakari,
Noderīgi

Pērn mobilā tīklā mēnesī vidēji viens lietotājs patērējis 23 GB interneta, norunājis 4h 16 min un nosūtījis par 11% mazāk īsziņu, kā liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) dati. Kas mainījies telekomunikāciju operatoru darbībā un sniegtajos pakalpojumos pagājušā gadā?

Kopējie telekomunikāciju operatoru ieņēmumi veido 521 milj. eiro
Elektronisko sakaru operatoru skaits Latvijā turpina samazināties. Tomēr joprojām lielākie operatori ir SIA “LMT”, SIA “Tele2”, SIA “Bite Latvija” un SIA “Tet”, kas veido 80% lielu tirgus daļu. Kopējie 245 operatoru sniegto pakalpojumu ieņēmumi sasniedza 521 milj. eiro. No tiem lielākos ieņēmumus guva visi trīs mobilie operatori un fiksētais sakaru operators – SIA “Tet”.

Pieaug ieņēmumi par interneta un televīzijas pakalpojumu sniegšanu
Ieņēmumi par interneta izmantošanu pieauga 2,6% apmērā, kamēr par televīzijas pakalpojumu – 3,7%.

Lietotāji arvien vairāk izvēlas mobilo internetu
Pieaugot attālinātajam darbam un mācībām, lietotāju skaits, kuri izmanto internetu savās mobilajās ierīcēs, audzis par 5,2%, kamēr lietotāju skaits, kuri izmanto fiksēto interneta tīklu, samazinājies par 1%. Vienlaikus joprojām SIA “LMT” ieņem līdera pozīcijas, nodrošinot 43,3% no kopējā mobilo pieslēgumu skaita Latvijā, kam seko SIA “Tele2” ar 33,3% pieslēgumiem un SIA “Bite Latvija” – 23,4%.

Lietotājs mobilā tīklā vidēji mēnesī patērējis par 37% vairāk interneta
Lietotājs vidēji mēnesī pērn patērējis 23 GB interneta, kas salīdzinājumā ar 2019. gadu, ir par 5GB vairāk. Vienlaikus par 21,6% audzis lietotāju skaits, kuri izmantojot mobilā interneta rūteri, lieto internetu datorā vai planšetē.

Lietotājs mobilā tīklā vidēji mēnesī norunājis 4h 16min un nosūtījis 46 īsziņas
Zvanu minūšu skaits mobilā tīklā pērn audzis par 11%, bet īsziņu skaits sarucis par 18%. Ārkārtas situācijas laikā aktīvāka saziņa notikusi starp lietotājiem iekšzemē (Latvijas teritorijā), kas izskaidro zvana minūšu skaita pieaugumu. Tikmēr starptautisko zvanu skaits mobilā tīklā samazinājies par 4%. Īsziņu skaits samazinājies, jo lietotāji aizvien vairāk izmanto citus saziņas veidus, piemēram, WhatsApp, Telegram, Skype, Zoom u.c.

SIA “Tet” saglabā līdera pozīciju fiksētā tīkla pakalpojumu segmentā
Balss telefonijas pakalpojumu fiksētā tīklā Latvijā sniedz 48 komersanti. Stabils līderis tirgū - SIA “Tet” balss telefonijas pakalpojumu nodrošina 44% lietotāju, kamēr SIA “Latvijas Mobilais Telefons” – 20% lietotāju un SIA “Baltcom” – 3%. Savukārt interneta pakalpojumu SIA “Tet” nodrošina 54% lietotājiem, bet SIA “Baltcom” un SIA “Balticom” kopā nodrošina 27%, savukārt 19% - pārējie komersanti.

Fiksētā tīklā starptautisko zvanu minūšu skaits palielinājies par 38%
Starptautisko zvanu minūšu skaits fiksētā tīklā pretēji iepriekšējiem gadiem ir palielinājies, savukārt iekšzemē samazinājies par 12%. Fiksētā tīklā lietotājs vidēji mēnesī norunājis 59 minūtes.

Lietotājiem, kuri izmanto fiksēto internetu, pieejams lielāks pieslēguma ātrums
Pērn par 37% palielinājies to interneta pieslēgumu skaits, kuriem nodrošināts pieslēguma ātrums virs 400 Mbiti/s.

Lietotāji vairāk izvēlas skatīties televīziju internetā
Lietotāji arvien biežāk izvēlas skatīties televīziju, izmantojot televīzijas programmu izplatīšanas platformu – Go3, Shortcut u.c. Attiecīgi lietotāju skaits, kas izmanto virszemes televīziju, samazinājies par 16%, kamēr kabeļtelevīziju lietotāju skaits sarucis par 8%.

Plašāk ar SPRK apkopotajiem datiem aicinām iepazīties interaktīvajā infografikā.