SPRK izsludina konsultāciju par metodikas projektu, pēc kuras tiks aprēķinātas UPP saistību tīrās izmaksas

Drukāt
Pasts

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir izstrādājusi aprēķināšanas un noteikšanas metodiku, pēc kuras Universālā pasta pakalpojumu (UPP) sniedzējs aprēķinās UPP saistību tīrās izmaksas. Lai uzklausītu tirgus dalībnieku viedokli, SPRK aicina sniegt priekšlikumus līdz š.g. 11. februārim.

Pasta likumā esošās normas, uz kuras pamata iepriekš izdota metodika, ir zaudējusi spēku, tāpēc SPRK ir jāizstrādā un jāapstiprina jauna metodika, pamatojoties jau uz jaunajiem Pasta likumā esošajiem grozījumiem.

Salīdzinot ar iepriekš spēkā esošu metodiku, jaunās metodikas projekts paredz papildu ieguvuma aprēķinā ietvert tādus rādītājus kā apgrozījums no sūtījumiem par īpašajiem tarifiem, kopējais apgrozījums un peļņas procents.

SPRK metodikas projektā ir precizējusi informāciju, kas UPP sniedzējam jāiesniedz, kopā ar tīro izmaksu aprēķinu un tā pamatojumu par iepriekšējo kalendāro gadu, ja UPP saistību izpilde ir radījusi zaudējumus un UPP sniedzējs ir pakļauts netaisnīgam finansiālam apgrūtinājumam. Šī informācija Regulatoram nepieciešama, lai izvērtētu UPP sniedzēja aprēķinātās tīrās izmaksas. Metodikas projektā veikti arī citi redakcionāli precizējumi.

SPRK atgādina, ka atbilstoši Pasta likumā noteiktajam SPRK nosaka UPP saistības pasta komersantam. Ja UPP saistību izpilde UPP sniedzējam ir radījusi zaudējumus, un tas tiek pakļauts netaisnīgam finansiālajam apgrūtinājumam, UPP sniedzējs ir tiesīgs iesniegt SPRK apstiprināšanai izmaksu aprēķinu un tā pamatojumu par iepriekšējo kalendāra gadu. Šīs izmaksas aprēķina atbilstoši SPRK noteiktajai tīro izmaksu aprēķināšanas un noteikšanas metodikai.

Šo tīro izmaksu aprēķinu pārbauda zvērināts revidents (pārbaude ietver arī aprēķinu veikšanai izmantoto datu patiesuma un pamatotības pārbaudi).

Ar konsultācijas dokumentu aicinām iepazīties SPRK mājaslapā. Priekšlikumus un komentārus par konsultāciju dokumentu projektiem lūdzam sniegt līdz 2022. gada 11. februārim, nosūtot tos uz [email protected].